Diario Oficial de la
Generalitat de Cataluña
Rango: Decreto
Fecha de disposición: 4 de mayo de 1999
Fecha de publicación: 11/5/1999
Número de boletín: 2886
Órgano emisor: Departamento de la Presidencia
Título: Decreto 125/1999, de 4 de mayo, de aprovación de los Estatutos de la
Agencia Catalana del Agua
Decret 125/1999, de 4 de maig, daprovació dels Estatuts de lAgència Catalana de lAigua.
La Llei 25/1998, de 31 de desembre, de mesures administratives, fiscals i dadaptació a leuro, crea lAgència Catalana de lAigua com a entitat de dret públic de la Generalitat amb la finalitat de constituir-se en ladministració hidràulica única de la Generalitat de Catalunya.
Segons larticle 15.2 de la Llei esmentada, lAgència Catalana de lAigua es regeix, entre daltres normes, pels seus Estatuts.
Correspon al Govern de la Generalitat aprovar aquests Estatuts com a desplegament de la seva estructura organitzativa i del règim de funcionament, dacord amb el que estableixen els articles 19.3 de la Llei 25/1998 i 3.2 i 21de la Llei 4/1985, de 29 de març, de lEstatut de lempresa pública catalana.
Per tant, a proposta dels consellers de Medi Ambient i de Política Territorial i Obres Públiques, i amb la deliberació prèvia del Govern,
Decreto:
Article 1
Saproven els Estatuts de lAgència Catalana de lAigua que sadjunten annexos.
Article 2
Sautoritza el conseller de Medi Ambient perquè prengui les mesures necessàries per a lentrada en funcionament de lAgència Catalana de lAigua, en la seva configuració dentitat de dret públic.
Disposicions transitòries
1 Fins que els Estatuts de lAgència no despleguin els seus efectes, sadscriuen funcionalment al Departament de Medi Ambient la Junta dAigües i la Direcció General de Política Hidràulica.
2 El personal que estigui ocupant llocs de treball a la Direcció General de Política Hidràulica o tingui suspesa la seva relació jurídica amb aquest òrgan pot integrar-se en lAgència Catalana de lAigua, en els termes previstos en la disposició transitòria 1 de la Llei 25/1998, de 31 de desembre.
3 La constitució dels òrgans col·legiats de lAgència es regeix per les determinacions següents:
a) Els organismes que corresponguin designaran, a instància del conseller de Medi Ambient, els membres que han de formar part del Consell de Direcció, el Consell dAdministració i el Consell per a lÚs Sostenible de lAigua.
b) La primera reunió del Consell dAdministració serà presidida pel conseller de Medi Ambient i tindrà com a objecte comunicar als membres del Consell la proposta de nomenament del director de lAgència.
c) El director de lAgència, un cop nomenat, convocarà una sessió del Consell dAdministració que tindrà caràcter constitutiu i amb la realització de la qual sentendrà que els Estatuts de lAgència comencen a desplegar els seus efectes.
4 Fins a la determinació de la
plantilla de personal de lAgència i del seu règim jurídic i de vinculació, el
personal que estigui ocupant llocs de treball a la Junta dAigües, la Junta de
Sanejament i la Direcció General de Política
Hidràulica o tingui suspesa la seva relació jurídica amb aquests organismes,
sadscriurà provisionalment a l'Agència
quan es compleixin les determinacions de la disposició transitòria 3, mantenint el
caràcter laboral o funcionarial de la relació esmentada.
5 En el termini de sis mesos a comptar de lentrada en vigor dels Estatuts de lAgència Catalana de lAigua, el Govern aprovarà el Reglament dels òrgans de gestió en règim de participació als quals fa referència la disposició transitòria 2 de la Llei 25/1998, de 31 de desembre.
Disposició derogatòria
Queden derogades les normes següents:
Decret 61/1992, de 17 de febrer, daprovació dels Estatuts de la Junta de Sanejament.
Decret 364/1987, de 23 de novembre, destructuració de la Junta dAigües.
Decret 135/1989, de 19 de maig, de modificació de lestructura de la Junta dAigües de Catalunya.
Decret 363/1987, de 23 de novembre, destructuració de la Direcció General dObres Hidràuliques.
Larticle 6 del Decret 62/1997, de 4 de març, de reestructuració del Departament de Política Territorial i Obres Públiques.
Larticle 30 del Decret 83/1998, de 31 de març, de reestructuració del Departament de Política Territorial i Obres Públiques.
Disposició final
El present Decret entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació en el DOGC. No obstant això, la disposició derogatòria no entrarà en vigor fins a lefectiva constitució dels òrgans col·legiats de lAgència Catalana de lAigua en els termes que preveu la disposició transitòria 3.
Barcelona, 4 de maig de 1999
Jordi Pujol
President de la Generalitat de Catalunya
Joan-Ignasi Puigdollers i Noblom
Conseller de Medi Ambient
Pere Macias i Arau
Conseller de Política Territorial i Obres Públiques
ESTATUTS de lAgència Catalana de lAigua
Capítol 1 - Naturalesa, funcions i estructura
Article 1 - Denominació
Lempresa pública catalana creada per la Llei 25/1998, de 31 de desembre, de mesures administratives, fiscals i dadaptació a leuro i regulada en aquests Estatuts es denomina Agència Catalana de lAigua.
Article 2 - Domicili i àmbit territorial dactuació
2.1 El domicili de lAgència, per a qualsevol tipus defectes legals, radica a Barcelona, sens perjudici de lestabliment de dependències en els àmbits territorials que es determinin, a lefecte de donar compliment a les funcions específiques de lAgència i fer efectiu el principi de desconcentració de funcions.
2.2 Lestructura territorial de lAgència, laprova el seu Consell de Direcció, un cop escoltat el Consell dAdministració, a proposta del seu director. Lacord daprovació sha de publicar en el DOGC.
Article 3 - Naturalesa
3.1 LAgència és una entitat de dret públic amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat dobrar per al compliment de les seves funcions.
3.2 LAgència pot adquirir, com a beneficiària, fins i tot per expropiació forçosa, posseir, reivindicar, permutar, gravar o alienar tota classe de béns, concertar crèdits, establir contractes, proposar la constitució de mancomunitats i altres modalitats associatives dens locals, formalitzar convenis, executar, contractar i explotar obres i serveis, atorgar ajuts, obligar-se, interposar recursos i exercir les accions que li corresponen com a administració hidràulica dacord amb la normativa aplicable en aquesta matèria.
3.3 LAgència es regeix per la Llei 25/1998, de 31 de desembre, i les seves disposicions de desplegament; per la Llei 4/1985, de 29 de març, de lEstatut de lempresa pública catalana, pels presents Estatuts i laltra normativa daplicació general.
Article 4 - Adscripció
4.1 LAgència resta adscrita al Departament de Medi Ambient.
4.2 El control deficàcia administrativa de lAgència, lexerceix el conseller de Medi Ambient, sens perjudici del que disposa la legislació vigent.
Article 5 - Funcions
5.1 LAgència, com a entitat responsable en matèria daigües en làmbit de les competències que corresponen a la Generalitat de Catalunya, dacord amb larticle 16.1 de la Llei 25/1998, de 31 de desembre, exerceix les funcions establertes en larticle 16.2 de lesmentada Llei i aquelles altres que li corresponguin dacord amb la normativa sobre la matèria.
5.2 LAgència exerceix la seva activitat garantint la màxima eficàcia en el compliment de les seves funcions i en la prestació dels seus serveis, dacord amb el principi de participació dels usuaris i amb ple respecte per les competències que corresponen a altres administracions i pels drets i interessos dels particulars.
5.3 LAgència ha de promoure les relacions de col·laboració amb la resta dadministracions competents en matèria daigües i obres hidràuliques, amb les comunitats dusuaris i de regants i altres corporacions que utilitzen laigua, i amb els particulars.
Article 6 - Estructura
6.1 LAgència sestructura en àrees, divisions, departaments i unitats.
6.2 Les àrees de lAgència són les següents:
a) Àrea de Planificació.
b) Àrea dInspecció i Control.
c) Àrea dOrdenació del Domini Públic Hidràulic.
d) Àrea Tributària i dIngressos.
e) Àrea Tècnica.
6.3 Les àrees depenen del gerent, sense perjudici de la direcció superior que correspon al director.
6.4 Són divisions de lAgència lAssessoria Jurídica, que depèn directament del director, i la Divisió de Recursos i la Divisió de Sistemes dInformació, adscrites a la Gerència.
6.5 Lestructuració interna a què es refereix aquest article, laprova el Consell dAdministració de lAgència, a proposta del seu director.
Article 7 - Funcions de les àrees
7.1 Les àrees de lAgència tenen atribuïdes les funcions següents:
a) Àrea de Planificació:
Formula propostes en làmbit de la planificació i programació hidrològica no atribuïdes a altres àrees de lAgència.
Formula propostes per a la millora de la qualitat de les aigües, inclosa la proposta destabliment de valors límits demissió, dobjectius de qualitat i de cabals ecològics.
Fa lanàlisi econòmica del cicle integral de laigua.
Formula propostes sobre la planificació estatal pel que fa a les conques compartides.
Realitza els estudis necessaris per a la formulació i execució de les polítiques de lAgència.
b) Àrea dInspecció i Control:
Duu a terme la inspecció i el control dels aprofitaments hidràulics, dels abocaments, dels aspectes qualitatius i quantitatius de les aigües, de la resta del domini públic hidràulic en general i de les platges i del litoral.
Exerceix el control, la vigilància i la inspecció de la xarxa bàsica Ter-Llobregat i daltres instal·lacions hidràuliques.
Exerceix lalta inspecció dels sistemes de sanejament.
Fa un seguiment i control de lentorn fluvial i marítim.
Duu a terme les relacions de col·laboració i el control de les entitats col·laboradores de lAgència.
Porta a terme lanalítica de les aigües.
Formula la programació de la inspecció de lAgència, integrant la de la resta de les àrees i lexecuta.
c) Àrea dOrdenació del Domini Públic Hidràulic:
Duu a terme ladministració del domini públic hidràulic i ordena els aprofitaments hidràulics mitjançant latorgament de les autoritzacions i concessions i la tramitació dels expedients corresponents a les conques compartides.
Efectua la proposta dordenació dels serveis dabastament en alta i de sanejament.
Duu a terme la intervenció administrativa dels aprofitaments de les aigües superficials i subterrànies i dels abocaments.
Exerceix les competències dordenació del domini que corresponen a lAgència en relació amb les conques compartides amb altres comunitats autònomes.
Exerceix funcions relatives a la limitació en lús de zones inundables, atermenament de béns, declaració daqüífers sobreexplotats i establiment de perímetres de protecció.
Coordina les relacions amb els usuaris i amb les entitats subministradores daigua.
Organitza i gestiona el Registre dAigües.
Instrueix i formula la proposta de resolució en expedients sancionadors per infracció a la normativa en matèria daigües i costes, i proposa, si sescau, la tramesa dels expedients a la fiscalia.
Tramita les propostes dordenances i estatuts de comunitats dusuaris.
Duu a terme els actes dafectació i desafectació del domini públic hidràulic.
Executa lacció de foment de lAgència i porta a terme les relacions de col·laboració amb els municipis i altres ens locals per a la millor gestió del recurs.
Executa les mesures adreçades a la restitució o indemnització dels danys ocasionats en el domini públic hidràulic.
d) Àrea Tributària i dIngressos:
Duu a terme la gestió, la recaptació, ladministració i el control dels ingressos de lAgència.
Gestiona els aspectes relatius als tributs sobre laigua i sobre el domini públic hidràulic o maritimoterrestre, proposa la determinació dels elements dels tributs i tramita els expedients relatius a les infraccions en matèria tributària, en els termes establerts per la normativa aplicable.
Programa i ordena les actuacions dinspecció vinculades al tribut.
Emet informes en relació amb els processos, tractaments i depuració dels sectors industrial, agrícola i ramader vinculats als tributs de laigua.
e) Àrea Tècnica:
Duu a terme les actuacions necessàries, incloses les relatives a contractació i expropiació, per a la formulació i lexecució dels projectes hidrològics i per a la construcció de les obres hidràuliques.
Formula la part de la programació hidrològica relativa a infrastructures.
Formula la proposta datribució de recursos a les entitats competents en matèria daigües pel que fa a les inversions i explotació de les instal·lacions.
Controla, promou i executa, si sescau, la gestió eficient, tècnicament i econòmica, de les infraestructures de sanejament, inclosos els aspectes relatius als fangs que produeixen.
Executa la gestió eficient, tècnicament i econòmica, dels embassaments adscrits a lAgència.
Dirigeix els projectes dobres i la seva execució.
7.2 Les àrees i les divisions també exerceixen funcions anàlogues a les indicades i les altres que els encomani el director de lAgència, per motius deficàcia i una millor gestió.
Article 8 - Funcions de les divisions
Les divisions de lAgència tenen atribuïdes les funcions següents:
a) Assessoria Jurídica: dacord amb el que
estableix larticle 15.2 del Decret 257/1997, de 30 de setembre, pel qual
saprova el Reglament dels serveis jurídics de lAdministració de la
Generalitat de Catalunya, assessora en dret el director de lAgència i els diferents
òrgans de govern i de gestió daquesta, i exerceix, entre daltres, les
funcions següents:
elabora informes jurídics en matèries de la seva competència;
elabora propostes de disposició de caràcter general;
informa sobre resolucions i recursos en via administrativa; informa sobre la participació
de lAgència en empreses públiques, consorcis i fundacions;
fa el control de legalitat dels acords de les empreses participades per lAgència;
exerceix la secretaria dels òrgans de govern de lAgència.
Lassessoria jurídica de lAgència ha de coordinar la seva activitat amb el Gabinet Jurídic de la Generalitat en els termes establerts per larticle 15.3 del Decret 257/1997, de 30 de setembre.
b) Divisió de Recursos:
Elabora i controla el pressupost.
Gestiona el pla economicofinancer.
Gestiona la comptabilitat, la tresoreria i lendeutament.
Administra el patrimoni de lAgència.
Duu a terme els procediment de contractació dels serveis i subministraments generals de lAgència.
Administra els recursos humans i materials.
gestiona els serveis generals.
c) Divisió de Sistemes dInformació:
Elabora i executa el pla director informàtic de lAgència.
Organitza i desenvolupa els sistemes dinformació i
porta a terme el manteniment dels programes i dels equips informàtics.
Capítol 2 - Lorganització de lAgència Catalana de lAigua
Article 9 - Òrgans de govern, gestió i assessorament
9.1 Són òrgans de govern de lAgència:
a) El Consell de Direcció.
b) El Consell dAdministració.
9.2 És òrgan de direcció i representació de lAgència el director.
9.3 És òrgan de gestió de lAgència el gerent.
9.4 És òrgan dassessorament de lAgència el Consell per a lÚs Sostenible de lAigua.
Article 10 - Composició del Consell de Direcció
10.1 El Consell de Direcció és integrat pels membres següents:
Un representant del Departament Medi Ambient.
Un representant del Departament dAgricultura, Ramaderia i Pesca.
Un representant del Departament dIndústria, Comerç i Turisme.
Un representant del Departament de Política Territorial i Obres Públiques.
Un representant del Departament de Sanitat i Seguretat Social.
Un representant del Departament de Governació.
10.2 El president del Consell de Direcció és el conseller de Medi Ambient i nés vicepresident el director de lAgència.
10.3 Un lletrat de lAgència, que és designat pel president del Consell de Direcció, actua com a secretari, amb veu i sense vot, estén les actes de les sessions, lliura les certificacions dels acords i conserva els llibres oficials.
Article 11 - Funcions del Consell de Direcció
11.1 El Consell de Direcció exerceix lalta direcció de lAgència i les funcions que li atribueix larticle 19.4 de la Llei 25/1998.
11.2 Les propostes al Govern de la Generalitat es fan mitjançant el conseller de Medi Ambient.
Article 12 - Funcionament del Consell de Direcció
12.1 El Consell de Direcció es reuneix almenys una vegada al semestre.
12.2 El règim dacords i funcionament del Consell de Direcció és lestablert en la normativa aplicable als òrgans col·legiats de lAdministració de la Generalitat.
Article 13 - Atribucions del president i del vicepresident del Consell de Direcció
13.1 El president del Consell de Direcció exerceix les funcions que li corresponen dacord amb la normativa reguladora dòrgans col·legiats i, específicament, ha de vetllar pel compliment dels acords del Consell de Direcció.
13.2 El vicepresident substitueix el president en cas dabsència o qualsevol altra circumstància que li impossibiliti lexercici de les seves funcions.
Article 14 - Composició del Consell dAdministració
14.1 El Consell dAdministració és integrat pels membres següents:
a) El director de lAgència, que nés el president.
b) Sis vocals representants de lAdministració de la Generalitat, un per cadascun dels departaments següents: MediAmbient; Sanitat i Seguretat Social; Política Territorial i Obres Públiques; Agricultura, Ramaderia i Pesca; Indústria, Comerç i Turisme, i Governació.
c) Un representant de lAdministració hidràulica estatal.
d) Quatre vocals representants de les administracions locals competents designats per meitats entre les dues organitzacions dens locals més representatives a Catalunya.
e) Sis vocals representants dels usuaris de laigua,
dos corresponents als usos domèstics, dos als industrials, un a
lagrari i un al ramader, escollits dentre les organitzacions i les
associacions més representatives dels seus interessos.
14.2 Els membres del Consell dAdministració, que no ho siguin per raó del càrrec, són designats pel conseller de Medi Ambient a proposta dels organismes i les entitats indicats en lapartat anterior.
14.3 Un lletrat de lAgència, que és designat pel president del Consell dAdministració, actua com a secretari, amb veu i sense vot, estén les actes de les sessions, lliura les certificacions dels acords i conserva els llibres oficials.
Article 15 - Funcions del Consell dAdministració
15.1 El Consell dAdministració és lòrgan de govern en règim de participació de lAgència i exerceix les funcions que li atribueixen larticle 19.9 de la Llei 25/1998 i aquests Estatuts.
15.2 Les propostes al Consell dAdministració es fan mitjançant el director de lAgència.
Article 16 - Funcionament del Consell dAdministració
16.1 El Consell dAdministració es reuneix almenys una vegada al mes.
16.2 El règim dacords i funcionament del Consell dAdministració és lestablert en la normativa aplicable als òrgans col·legiats de lAdministració de la Generalitat i en el reglament de funcionament intern que pot aprovar.
16.3 Els membres del Consell dAdministració tenen dret a percebre dietes per lassistència a les reunions, dacordamb el que estableix la normativa vigent.
Article 17 - El director
El director és lòrgan executiu que dirigeix i representa lAgència i que exerceix les funcions que li atribueixen els articles 19.13 i concordants de la Llei 25/1998, i aquests Estatuts, i qualsevol altra funció que no estigui atribuïda de forma expressa a cap altre òrgan de lAgència.
Article 18 - El gerent
18.1 El gerent és lòrgan de gestió i administració ordinàries de lAgència que actua sota les directrius del director i que exerceix les funcions que li atribueix larticle 19.15 de la Llei 25/1998 i les altres que li siguin delegades pel director.
18.2 El gerent forma part, amb veu però sense vot, del Consell de Direcció i del Consell dAdministració.
Article 19 - Composició del Consell per a lÚs Sostenible de lAigua
19.1 El Consell per a lÚs Sostenible de lAigua és integrat pels membres següents:
a) Vuit representants de les administracions locals competents designats per meitats entre les dues organitzacions dens locals més representatives a Catalunya.
b) Sis representants de les entitats ambientals més representatives a Catalunya que tinguin com a objecte social la protecció de les aigües, escollides atenent el seu àmbit territorial dactuació i el nombre dafiliats.
c) Quatre representants de les organitzacions sindicals amb més implantació a Catalunya.
d) Quatre representants de les universitats, designats a proposta del Consell Interuniversitari de Catalunya.
e) Dos representants de les associacions més representatives de les entitats dabastament i de proveïment daigües.
f) Dotze representants dels usos recreatius, industrials, agraris i ramaders de laigua, escollits per parts iguals dentre les organitzacions i les associacions més representatives dels seus interessos.
g) Dos representants de les associacions de consumidors i usuaris més representatives.
h) Un representant de les associacions de veïns.
i) Dos experts en la matèria, designats pel conseller de Medi Ambient.
19.2 Els membres del Consell són nomenats pel conseller de Medi Ambient, a proposta de les entitats i les associacions esmentades en lapartat anterior.
Article 20 - Funcions del Consell
El Consell per a lÚs Sostenible de lAigua exerceix les funcions que li atribueix larticle 19.12 de la Llei 25/1998.
Article 21 - Funcionament del Consell
21.1 El Consell elegeix un president i un vicepresident dentre els seus membres.
21.2 El règim de funcionament del Consell Assessor per a lÚs Sostenible de lAigua és lestablert en la normativa aplicable als òrgans col·legiats de lAdministració de la Generalitat i en el reglament de funcionament intern que, si sescau, pot aprovar.
21.3 Els informes i les propostes que formuli el Consell Assessor per a lÚs Sostenible de lAigua són sol·licitats per conducte del director de lAgència i no tenen caràcter vinculant.
21.4 Els informes shan demetre en el termini màxim dun mes. Aquest termini es pot ampliar, atenent la complexitat de linforme, fins un màxim de tres mesos.
21.5 LAgència dóna al Consell Assessor per a lÚs Sostenible de lAigua el suport personal i material necessari per a lexercici de les seves funcions.
Article 22
La composició i el règim de funcionament del Consell
Assessor per a lÚs Sostenible de lAigua previstos en els articles anteriors
sadapten a lestructura territorial que, en els termes de larticle 2.2
daquests Estatuts, aprovi el Consell de Direcció de lAgència.
Capítol 3 - Règim de funcionament
Article 23 - Expropiació forçosa
23.1 Laprovació dels plans i programes i altres instruments que formen part de la planificació hidrològica implica la declaració dutilitat pública de les obres projectades, als efectes de lexpropiació dimmobles.
23.2 La necessitat docupació dels béns i drets afectats sentén implícita en laprovació dels projectes dobres que continguin una descripció material i jurídica dels béns o drets que es considerin de necessària expropiació. En cas contrari, lAgència ha de formular una relació concreta i individualitzada dels béns i drets afectats.
23.3 LAgència té la condició de beneficiària en ladquisició de béns per expropiació forçosa.
23.4 Mitjançant acord del Govern de la Generalitat es pot declarar la ocupació urgent dels béns afectats per lexpropiació forçosa, en la qual sinclou la imposició de servituds o qualsevol altra intervenció administrativa que impliqui la privació singular de propietat o de drets o dinteressos patrimonials legítims.
Article 24 - Contractació
24.1 La contractació de lAgència ha de garantir els principis de publicitat i de lliure concurrència i es regeix pel que estableixen la Llei 13/1995, de 18 de maig, de contractes de les administracions públiques, i la Llei 48/1998, de 30 dedesembre, sobre procediments de contractació en els sectors de laigua, lenergia, els transports i les telecomunicacions, i qualsevol altra normativa que sigui aplicable.
24.2 Lòrgan de contractació és el director de lAgència.
24.3 Les meses de contractació estan integrades de la manera següent:
a) El gerent de lAgència, que les presideix.
b) Un vocal.
c) Un lletrat de lAssessoria Jurídica.
d) Un secretari.
El vocal, el lletrat de lAssessoria Jurídica i el secretari són designats pel director de lAgència dentre el seu personal.
24.4 El gerent pot delegar la presidència de la mesa de contractació en els termes establerts per la normativa sobre organització i procediment administratiu que sigui aplicable.
24.5 En el cas que es creï lòrgan de
control economicofinancer a què fa referència larticle 32.3 daquests
Estatuts, la composició de la mesa de contractació ha dajustar-se al que disposa
el Decret 325/1996, d1 doctubre, sobre el funcionament dels òrgans de control
economicofinancer intern en les empreses públiques de la Generalitat de
Catalunya.
Article 25 - Creació de societats mercantils
25.1 LAgència pot proposar al Govern de la Generalitat, quan sigui necessari per a lexecució de les activitats de la seva competència, la creació de societats mercantils i la participació en qualsevol altra societat constituïda per ens públics o particulars.
25.2 La constitució i participació en societats es regeix per la Llei 4/1985, de 29 de març, de lEstatut de lempresa pública catalana, i la resta de normativa que sigui aplicable.
Article 26 - Consorcis
26.1 LAgència pot proposar, mitjançant el Departament al qual resta adscrita, la constitució de consorcis amb altres administracions públiques per a finalitats dinterès comú o amb entitats privades sense ànim de lucre que tinguinfinalitats dinterès públic concurrents amb les de lAdministració pública.
26.2 La constitució de consorcis o la participació o integració de lAgència en els ja constituïts ha de ser autoritzada pel Govern de la Generalitat.
Article 27 - Mancomunitats municipals i altres figures associatives
27.1 LAgència pot promoure la constitució i la dotació de mancomunitats o de qualsevol altra modalitat associativa dens locals prevista a la normativa aplicable, amb la finalitat de dur a terme actuacions en matèria daigües, especialment pel que fa a labastament, el sanejament o la gestió integrada de laigua.
27.2 El procediment de constitució de les
mancomunitats i de les altres figures associatives dens locals sha
dajustar a la normativa sobre règim local i en matèria daigües que sigui
aplicable.
Capítol 4 - Règim de personal, econòmic i patrimonial
Article 28 - Personal de lAgència
28.1 El personal de lAgència es regeix pel dret laboral, llevat de les places que, en relació amb la naturalesa del seu contingut, quedin reservades a funcionaris públics.
28.2 La selecció de personal de lAgència es realitza dacord amb els principis de mèrit i capacitat, i sha dacreditar el coneixement de la llengua catalana, tant en lexpressió oral com en lescrita.
28.3 El director de lAgència determina la plantilla de personal, a proposta del gerent.
Article 29 - Patrimoni i recursos econòmics
El patrimoni i els recursos econòmics de lAgència es regeixen pel que disposen els articles 20 i 21 de la Llei 25/1998, de 31 de desembre.
Article 30 - Pressupost
30.1 LAgència ha delaborar anualment un pressupost dexplotació i de capital, dacord amb el que estableix la Llei 4/1985, de 29 de març, de lEstatut de lempresa pública catalana.
30.2 El pressupost dexplotació té caràcter preventiu, llevat que lAgència rebi subvencions corrents amb càrrec als pressupostos de la Generalitat, supòsit en el qual ha de reflectir amb caràcter limitatiu les dotacions anuals a què shan daplicar les esmentades subvencions.
30.3 Ladquisició de compromisos plurianuals de despesa per part de lAgència que suposin un augment de les transferències corrents o de capital a consignar en els pressupostos dels departaments de la Generalitat en exercicis futurs requereix lautorització prèvia del Govern de la Generalitat, a proposta dels departaments dEconomia i Finances i de Medi Ambient.
Article 31 - Comptabilitat
El règim de comptabilitat de lAgència és el corresponent al sector públic.
Article 32 - Control dauditories
32.1 El control de caràcter financer de lactivitat de lAgència es duu a terme mitjançant el procediment dauditoria regulat en larticle 71 del Decret legislatiu 9/1994, de 13 de juliol, pel qual saprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, i en larticle 16 de la Llei 4/1985, de 29 de març, de lEstatut de lempresa pública catalana.
32.2 El procediment dauditoria substitueix el règim dintervenció prèvia de les operacions corresponents i té com a objecte dur a terme el control financer de lAgència.
32.3 Per acord del Consell dAdministració es
pot crear un òrgan de control economicofinancer, dacord amb el que estableix el
Decret 325/1996, d1 doctubre, sobre el funcionament dels òrgans de control
economicofinancer intern en les empreses públiques de la Generalitat de
Catalunya.
Capítol 5 - Règim jurídic
Article 33 - Normativa aplicable
Lactivitat de lAgència se sotmet amb caràcter general en les relacions jurídiques externes al dret privat, amb les excepcions establertes en la Llei 25/1998, de 31 de desembre, i en aquests Estatuts.
Article 34 - Relacions amb lAdministració pública
Les relacions de lAgència amb el Departament de Medi Ambient i amb la resta dens integrants de lAdministració pública se sotmeten al dret públic.
Article 35 - Matèries de dret públic
35.1 Resten sotmesos al dret públic els àmbits següents:
a) Els actes a què fan referència els apartats 1 i 2 de larticle 17 de la Llei 25/1998, de 31 de desembre.
b) Les relacions jurídiques externes que es derivin dactes de limitació, intervenció i control.
c) El règim dimpugnació dactes i de silenci administratiu.
d) Qualsevol acte de gravamen o benefici que impliqui una actuació de sobirania o lexercici de potestats administratives.
35.2 El règim de recursos es regeix pel que disposa lapartat 4 de larticle 17 de la Llei 25/1998, de 31 de desembre, i per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procedimentadministratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.
(99.119.101)